Cum folosești audiențele în Facebook Ads pentru a-ți maximiza vânzările

by unyro

Despre audiente in facebook

Unul din cele mai importante lucruri, atunci când discutăm despre promovarea în Facebook, este targetarea publicului țintă.

Este foarte ușor să obții trafic pe website-ul tău, însă adevărata provocare este să-l aduci pe cel profitabil afacerii tale.

În acest articol vei înțelege mult mai bine care sunt tipurile de audiențe pe care ți le oferă Facebook, dar și care sunt cele mai potrivite în funcție de etapa din funnelul tău de vânzări în care se află potențialii tăi clienți.   

Facebook îți oferă posibilitatea de a crea 3 tipuri de audiențe:

  1. Audiențe personalizate
  2. Audiențe asemănătoare
  3. Audiențe salvate

1. Audiențele personalizate

Audiențele personalizate sunt formate din acele persoane care au interacționat deja cu afacerea ta. Aceste audiențe sunt cele mai valoroase întrucât stau la baza campaniilor de retargeting.

Fără acestea nu ar fi posibil implementarea unui sales funnel. 

Principalul avantaj în folosirea acestor tipuri de audiențe, este faptul că în funcție de acțiunea pe care a făcut-o o anumită persoană pe website-ul tău, pagina ta de Facebook, Instagram, tu îi poți reapărea cu un mesaj personalizat.

Pentru a înțelege mai bine, vom da următorul exemplu practic: 

Prin intermediul unei reclame de pe Facebook o persoană a intrat pe website-ul tău și a adăugat în coș un anumit produs, dar fără să finalizeze comanda. Tu știind acest lucru, îi poți reapărea acelei persoanei oferindu-i fie o ofertă, fie ori pentru a-i doar aminti să finalizeze comanda. 

Astfel, cresc șansele de a îndeplini obiectivul oricărei afaceri: scalarea vânzărilor.

Facebook Ads este platforma care oferă cele mai multe posibilități de creare a audiențelor.

Acestea pot fi pe baza:

  • traficului tău de pe website
  • anumitor persoane care au vizionat un anumit video
  • acelor persoane care doar au interacționat cu reclamele tale
  • persoanelor care îți urmăresc pagina de Facebook/ Instagram
  • pe baza clienților tăi actuali
  • etc

Aceste audiențe se mai numesc Hot Audiences (sau Audiențele Fierbinți) și Warm Audiences (Audiențele Calde).

  • Hot Audiences

Audiențele Fierbinți sunt formate din acele persoane care sunt cele mai predispuse să efectueze o achiziție. Aceste persoane fie au adăugat un anumit produs în coș, fie au inițiat o comandă dar nu au finalizat-o, ori au completat o cerere etc (depinde de natura website-ului tău și ce înseamnă pentru tine o conversie).

Îți recomand să folosești acest tip de audiențe pentru campaniile de la finalul funnelului tău de vânzări. Trebuie să reapari în fața acestora cu mesaje și oferte foarte atractive.

  • Warm Audiences

Audiențele Calde sunt formate din persoanele care au interacționat cu afacerea ta, dar încă nu sunt decise dacă vor alege sau nu brandul tău. Aceste persoane se află în etapa de consideration și sunt reprezentate de persoanele care fie au dat like, share la o reclamă de a ta, au vizionat un video sau doar te urmăresc pe Facebook/ Instagram.

Îți recomand să folosești acest tip de audiențe pentru campaniile de la mijlocul funneluli tău de vânzări. Este indicat să vii cu mesaje unde să-ți prezinți avantajele business-ului tău. Trebuie să le arăți potențialilor clienți de ce să aleagă produsele tale, în detrimentul celor ale concurenților. 

2. Audiențele asemănătoare (sau Lookalike Audiences)

Audiențele asemănătoare se formează pe baza celor personalizate. Practic, Facebook îți dă posibilitatea de a targeta acele persoane care seamănă cu clienții tăi, cu cei care îți urmăresc pagina de Facebook, cu cei care ți-au vizitat website-ul etc. 

Aceste audiențe se pot forma cu un raport de similitudine între 1% și 10%. Însă, cu cât raportul de asemănare față de sursa audienței este mai mare (ex: Lookalike de 10% pe baza celor care au vizionat un anumit video), cu atât audiența va fi mai largă, apropiindu-se de o audiență rece. 

Îți recomand să folosești acest tip de audiențe pentru campaniile de la începutul funnelului tău de vânzări. În această etapă consumatorii nu știu de existența brandului tău, este posibil ca nici măcar să nu știe de existența produselor tale.

De aceea este important să apari în fața oamenilor cu mesaje educative, unde să le explici importanța produselor tale, cum îi poate ajuta, sau să le prezinți cine ești. Este important de menționat faptul că în această etapă nu le poți sugera oamenilor să acționeze, deoarece încă nu le-ai câștigat încrederea, sau nu știu de ce ar cumpăra produsul/ contracta serviciul tău.

Trebuie menționat faptul că pentru a crea o audiență asemănătoare, trebuie ca sursa acesteia (audiența personalizată) să aibe un număr minim de utilizatori.

3. Audiențele salvate 

Audiențele salvate sunt formate pe baza unor criterii socio-demografice, precum: sex, vârstă, locație, limba vorbită etc. De asemenea, se mai pot crea audiențe salvate și pe baza unor interese (criterii de țintire detaliată).

Spre exemplu, să spunem că vinzi biberoane în orașul Cluj-Napoca. Atunci știi că publicul tău țintă este reprezentat de persoanele de sex feminin din Cluj-Napoca, care au copii, căsătorite și care prezintă un interes față de subiectul: creșterea copiilor.

Aceste Audiențe se mai numesc și Cold Audience, iar asemeni audiențelor asemănătoare, se folosesc în prima etapă din funnelul tău de vânzări, unde potențialii tăi clienți încă nu știu de existența brand-ului sau produsului tău.

Îți recomand să folosești adset-uri cu audiențe diferite, altfel reclamele tale vor concura între ele.

Fiecare cont este unic. De aceea vei vedea că ce funcționează la alte conturi, nu funcționează și la tine, chiar dacă sunteți din aceeași nișă. 

Întâi de toate trebuie să testezi toate audiențele posibile, să identifici cele care sunt cele mai profitabile pentru tine. Cum am zis și la începutul acestui articol, targetarea publicului țintă este cel mai important lucru.

De asemenea, este important să testezi continuu audiențe noi, astfel îți vei crește șansele de a găsi și clienți noi.

  1. Sfaturi pentru o targetare cât mai eficientă

  • Atunci când folosești audiențele bazate pe interese, stează câte un interes pentru fiecare adset.
  • Algoritmul celor de la Facebook este foarte avansat, iar atunci îți recomand să ai o campanie de trafic pentru a ”hrăni” pixelul, astfel acesta învăță cine este potrivit și cine nu pentru afacerea ta.
  • În campaniile de retargeting unde folosești audiențele personalizate, exclude anumite audiențe. Spre exemplu, dacă targetezi persoanele care au adăugat în coș un anumit produs pentru a le reapărea cu o ofertă să-i convingi să finalizeze comanda, exclude-i pe cei care deja au achiziționat.
  • Dacă ai o campanie de atragere a noi clienți, chiar dacă folosești o audiență rece, targetează-ți și clienții vechi. Astfel, pot lăsa comentarii pozitive la reclamă, iar atunci aceasta va prinde mai multă încredere.
  • Asigură-te că ai instalat Pixelul corect. Dacă acesta nu măsoară corect, riști să pierzi banii pe campanii neprofitabile.

Dacă vrei să aflii mai multe despre cum să setezi corect campanii profitabile care convertesc, atunci îți recomand să citești articolul nostru de pe blogul Uny Agency.