Cum setezi campanii care convertesc în Facebook Ads
Indiferent că ești freelancer, lucrezi într-o agenție de marketing digital sau te ocupi personal de promovarea afacerii tale în online, obiectivul final al tuturor este același: generarea vânzărilor.
Campaniile în Facebook Ads ajută marketării să îndeplinească acest obiectiv. Dar, o campanie setată greșit nu va aduce niciodată rezultate, doar bani cheltuiți ineficient.
În acest articol o să înveți pas cu pas cum să setezi corect o campanie cu obiectiv conversii în Facebook Ads.
Mai exact vei învăța cum să:
- Te asiguri că Facebook Pixel este instalat corect
- Configurezi corect setările la nivel de Campanie, Adset și Reclamă
- Sfaturi pentru campanii de succes
1. Asigură-te că îți este instalat corect Facebook Pixel
Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să te asiguri că îți este setat corect pixelul din Facebook. În special, trebuie să verifici dacă îți sunt măsurate corect evenimentele de pe website-ul tău.
Pentru a face acest lucru, trebuie să intri în contul tău de Business Manager, iar din secțiunea ”Mai multe instrumente” vei selecta Events Manager.
Odată intrat aici, te vei duce la „Testează evenimentele” unde vei introduce linkul website-ului tău pentru a vedea ce evenimente îți măsoară Pixelul tău Facebook.
O altă variantă mai simplificată, dar și pentru a fi sigur că totul este corect tehnic, este să-ți descarci extensia Facebook Pixel Helper de la Google.
După ce ai instalat-o, intră pe website-ul tău și dă click pe extensie. Îți va afișa un raport cu toate evenimentele de pe pagina respectivă, precum în imaginea de mai jos:
Dacă întâmpini și alte probleme, nu-ți face griji. Discută cu programatorul responsabil de website-ul tău, iar el te va ajuta.
Dacă nu ai instalat Facebook Pixel sau consideri că nu l-ai setat corect, atunci îți recomand să citești instrucțiunile de la Facebook sau să ceri ajutorul unor specialiști.
2. Începe configurarea campaniei
Odată ce te-ai asigurat că totul este setat corect tehnic, urmează pasul următor unde vei crea efectiv campania.
2.1 Setările la nivel de campanie
Asemeni punctului 1, vei intra în contul tău de Business Manager, iar din secțiunea „Mai multe instrumente” vei selecta Administrare Reclame.
Din Administrare Reclame, vei da click pe butonul verde „Creează” unde va trebui să selectezi obiectivul campaniei tale.
Îți recomand să folosești reclamele cu obiectiv „Conversii” dacă dorești să aduci cât mai multe vânzări afacerii tale.
Acest obiectiv este cel mai folosit de către majoritatea marketărilor, întrucât prin intermediul lui poți genera atât vânzări, cât și lead-uri, click-uri pe website și așa mai departe.
Odată ce ai dat click pe „Conversii”, vei intra în setup-ul unei campanii, care este structurată pe seturi de reclame, iar fiecare set de reclamă are mai multe reclame.
În această etapă va trebui să oferi un nume reprezentativ campaniei tale, după care să setezi bugetul acesteia.
Sunt două tipuri de setări ale bugetului:
- Optimizarea bugetului la nivel de campanie (CBO)
Atunci când optimizezi bugetul la nivel de campanie, lași algoritmul de la Facebook să împartă bugetul în Adset-urile și Reclamele care consideră el că vor aduce cele mai multe rezultate.
Bugetul poate fi setat zilnic sau pe o perioadă totală.
Unul din avantajele pe care ți le oferă acest tip de optimizare este licitarea manuală.
Practic, deși lași algoritmul să optimizeze bugetul cum consideră el, ai mai mult control asupra costurilor. Dar, acest subiect îl vom discuta mai în detaliu într-un alt articol.
Eu îți recomand, mai ales dacă ești la început, să folosești acest tip de optimizare.
- Optimizarea bugetului la nivel de Adset (ABO)
Spre deosebire de CBO, atunci când setăm bugetul la nivel de Adset îi spunem Facebook-ului ce sumă dorim să alocăm fiecărui Adset în parte. Bineînțeles, ca și în cazul de mai sus, acesta poate fi setat zilnic sau bugetul total pe o anumită perioadă.
Dacă folosim această metodă de livrare a bugetului, riscăm să alocăm bugete în Adseturi care nu sunt profitabile pentru afacerea noastră. Dar, sunt anumite cazuri când este recomandat să folosești buget la nivel de Adset.
Recomandarea mea este să folosești CBO, iar dacă ai anumite Adset-uri care vrei să livreze mai mult, poți seta un minim spent acelor adset-uri.
2.2 Setările la nivel de Adset
Acum că am făcut setările la nivel de campanie, urmează cele la nivel de Adset.
Vom oferi un nume Adset-ului, bineînțeles și de această dată reprezentativ, după care vom alege destinația pentru care dorim să fie optimizate reclamele noastre: Site web, Aplicație sau Messenger.
Următorul pas este alegerea evenimentul pentru care dorim ca reclamele noastre să fie optimizate.
În funcție de evenimentele setate în Events Manager selectăm opțiunea de conversie. Trebuie să ai în vedere rezultatele pe care vrei să le obții, dar și de etapa în care se află persoana pe care o targetezi în funnel-ul tău de vânzări.
Eu îți recomand să folosești cel mai des, mai ales dacă ești un website de e-commerce, următoarele evenimente:
- Vizualizare de conținut (View Content)
- Adăugare în Coș (Ad to Cart)
- Inițiere finalizare comandă (Initiate checkout)
- Achiziție (Purchase)
După ce am ales evenimentul pentru care dorim să fie optimizată campania, trebuie setată audiența asupra căreia dorim să ne adresăm.
Spre deosebire de alte instrumente de promovare online, Facebook ne conferă avantajul de ne putea adresa mai multor tipuri audiențe în funcție de gradul de detaliere pe care îl dorim.
Putem alege din mai multe tipuri de audiențe:
- Audiențele reci (Cold Audience)
Audiențele reci sunt formate din acele persoane care nu au interacționat niciodată cu afacerea noastră. Recomand folosirea acestui tip de audiență, atunci când dorim să ne adresăm cât mai multor persoane pentru a crește numărul de vizitatori pe website.
- Audiențele calde (Warm Audience)
Audiențele calde sunt formate din acele persoane care au interacționat cu afacerea noastră, dar nu au efectuat evenimente importante precum o adăugare în coș sau o achiziție.
Acestea pot fi formate din persoanele care au interacționat cu pagina noastră de Facebook (au dat like, share, au început să ne urmărească etc) sau care au vizionat anumite reclame ale noastre în trecut (spre exemplu persoanele care au vizionat un anumit video)
- Audiențele fierbinți (Hot Audience)
Aceste audiențe sunt cele mai valoroase pentru noi, întrucât sunt formate din persoane care au interacționat cu afacerea noastră și care au prezentat cel mai mare interes.
Spre exemplu, putem crea o audiență personalizată cu persoanele care au vizitat website-ul nostru în ultimele 30 de zile sau care au adăugat un produs în coșul de cumpărături.
Audiențele fierbinți sunt recomandate în campaniile de remarketing, întrucât acestea convertesc cel mai mult la costuri mici.
Dacă dorești să aprofundezi acest subiect, îți recomand să citești articolul nostru despre audiențe de pe blogul Uny Agency.
Odată ce ai setat audiențele, trebuie să alegi poziționarea unde vrei ca Facebook să-ți afișeze reclamele. Îți recomand să selectezi de fiecare dată poziționările automate.
De asemenea, mai trebuie să selectezi tipul de optimizare și livrare. La fel ca mai sus îți recomand să optimizezi pe valoarea implicită, adică: conversii.
Poți seta un control al costurilor dacă dorești ca Facebook să nu cheltuie mai mult de o anumită sumă pentru tipul de conversie setat de către tine.
Atunci când folosești strategia de licitare „lowest cost” îți recomand să lași Facebook-ul să decidă suma licitată.
Iar nu în ultimul rând, setarea de atribuire, pe care ți-o recomand la „7 zile după click”.
Ultima setare pe care o poți face la nivel de Adset, este cea legată de componentele creative dinamice.
Dacă bifezi această setare, la nivel de reclamă vei putea oferi mai multe vizualuri, texte și titluri Facebook-ului pe care le va combina în funcție de fiecare user.
Dacă nu ai bugetul sau timpul necesar pentru a testa diferite creative și texte (să identifici ce funcționează cel mai bine) atunci îți recomand această opțiune.
De asemenea, dacă setezi Adset-urile să fie dinamice, acestea nu vor intra niciodată în etapa de învățare, întrucât vor fi personalizate pentru fiecare utilizator în parte.
2.3 Setările la nivel de reclamă
Ultimul pas pe care trebuie să îl faci, este acela de a face setările pentru reclame.
Asemeni setărilor pentru campanie și Adset-uri, îți recomand să denumești reclamele cât mai sugestiv, ca să-ți fie cât mai ușor să le identifici. După ce ai făcut acest lucru, trebuie să selectezi paginile de Facebook și Instagram a afacerii tale.
Sunt 3 tipuri de reclame pe care le poți crea:
- Cu o singură imagine sau cu un singur video
- Cele de tip carusel
- Sau cele de tip colecție
Aici dispar toate detaliile tehnice în detrimentul imaginației.
Cheia pentru o reclamă reușită este TESTAREA. Îți sugerez să creezi mai multe reclame, de mai multe tipuri, iar după o perioadă vei putea vedea care funcționează cel mai bine.
Un lucru pe care îl mai poți face este să creezi reclame folosind un catalog de produse.
Un detaliu foarte important îl reprezintă maparea link-urilor. Dacă vei face acest lucru, în Google Analytics vei putea vedea exact rezultatele pe care le-au adus reclamele tale.
Dacă nu știi cum să faci acest lucru, atunci poți citi articolul nostru de pe Uny Agency în care am explicat pas cu pas, cum să mapezi link-urile și să analizezi rezultatele.
3. Sfaturi pentru campanii care convertesc
De multe ori, deși sunt setate corect, sunt campanii care nu aduc rezultate. NU TE PANICA!
- Dacă vezi ca nu îți pornesc campaniile, sau deși au pornit performează foarte slab, poți încerca să le dai un duplicate. De altfel, poate fi o problemă la nivel de buget, încearcă să-l mărești. Sau audiențele setate de către tine sunt prea mici.
- Este imposibil să știi ce funcționează încă de la început, de aceea îți recomand să aloci un buget special pentru testarea diferitor vizualuri și texte.
- Creează în interiorul campaniei tale mai multe adset-uri cu audiențe diferite. Încearcă să testezi mereu noi audiențe, pentru a ști ce performează și ce nu pentru afacerea ta.
- Trebuie să existe mereu un Sales Funnel, iar campaniile să aibă o succesiune logică. Folosește-te cât mai mult de retargeting, dar nu abuziv. Ține minte că pentru a putea face campanii de retargeting, mai întâi trebuie să existe trafic îndeajuns de mare pe website-ul tău, astfel încât să poată fi rețintit.
- Atunci când creezi reclamele trebuie să fii cât mai diferit, în momentul de față Facebook-ul este suprasaturat cu reclame. Apari în fața oamenilor cu USP-ul afacerii tale, prezintă-le beneficiile unice pe care le are afacera ta față de concurență.
- Iar nu în ultimul rând, hrănește pixelul. Algoritmul celor de la Facebook este foarte avansat, iar interesul lor este să-ți aducă rezultate pentru ca tu să continui să alegi campaniile în Facebook Ads. Însă, trebuie să livrezi reclame constant și să aduci cât mai mulți oameni pe website, ca Facebook să învețe cine este potrivit pentru afacerea ta și cine nu.
Dacă consideri că ai nevoie de ajutorul unor specialiști să te ajute cu promovarea în Facebook, atunci poți cere o ofertă personalizată pe Uny Agency.
Iar dacă ți-a fost folositor acest articol, atunci te încurajez să te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a primi primul informațiile necesare ca tu să ai succes în mediul online.