Studiu de caz marketing
Fundația Civitas este o organizație din Transilvania dedicată programelor de dezvoltare sustenabilă în zona antreprenoriatului, economiei sociale și a transferului de cunoștințe în folosul comunităților.
S-au creat peste 60 de variații de reclame folosite în 18 campanii.
De asemenea, s-au creat mai multe șabloane pentru eficientizarea e-mailurilor.
Au fost obținute peste 2000 de leaduri concretizate în 700 de participanți.
Pentru a ne asigura atingerea rezultatelor, în permanență am evaluat și optimizat următorii KPI:
După o primă discuție am concluzionat că aceștia au nevoie de o Strategie de Lead Magnet.
Mai exact, în cadrul proiectului acestora Transylvania Moviepreneurs, proiect finanțat prin Granturile SEE 2014-2020, în cadrul programului RO-CULTURA, au fost incluse mai multe workshop-uri din sfera antreprenorială creativă, pentru care targetul de participanți a fost de 700 de persoane.
Am avut o discuție mai amplă pentru a înțelege mai bine rolul workshop-urilor: subiectele abordate, invitații ce vor veni, astfel am reușit să stabilim targetul țintă
După o analiză mai amănunțită am luat decizia de a folosi instrumentul de marketing Facebook Ads concomitent cu MailChimp (pentru Strategia de Email Marketing).
Clientul nu a mai folosit acest instrument, fapt pentru care a fost nevoie de crearea set-up-ului de la zero:
După ce ne-am asigurat că totul este perfect funcțional, am trecut la a doua etapă din Strategia creionată: stabilirea identității vizuale, tone of voice, crearea unor șabloane pentru eficientizarea workflow-ului.
Am creat evenimente organice în Facebook, pe care ulterior le-am promovat în campaniile plătite.
Următorul pas a fost testarea structurilor de campanii (ABO vs CBO, Daily Budget vs Lifetime Budget etc).
Având în vedere timpul limitat în care a trebuit să livrăm rezultatele cerute, am testat structurile, textele și creativele simultan.
Deși Remarketingul a jucat un rol foarte important, email marketing-ul a fost principala metodă de a le reaminti și convinge potențialii participanți despre workshop-uri.
Email marketing-ul este un instrument valoros pentru orice business. După obținerea unei baze de date, costurile sunt mult mai mici față de alte instrumente de marketing precum: Facebook Ads, Google Ads, TikTok Ads etc.
Totodată, relația dintre beand și client este una mult mai strânsă, email-urile făcând parte din marketingul direct.
Am creat câte un landing page special optimizat pentru fiecare eveniment.
S-au folosit tehnici de copywriting cât mai avansate. S-a urmărit transpunerea informației cât mai clar, dar în același timp atractiv pentru cititor.
În conținutul Landing Page-urilor s-a implementat un formular de înscriere pentru automatizările ce au fost create pentru Strategia de Email Marketing.
Deși existau și alte modalități, aceste landing page-uri au fost cheia întregii strategii. În baza lor s-au putut crea inclusiv audiențe personalizate în Facebook Ads, care au putut fi utilizate mai apoi în campanii.
Dacă vrei și tu să-ți crești vânzările și să-ți consolidezi brandul în online, noi te putem ajuta.