Studiu de caz marketing
HostRiver este o companie din Cluj Napoca care oferă servicii de găzduire web. Datorită nivelului înalt de digitalizare, din ce în ce mai mulți proprietari de afaceri au nevoie de asemenea servicii.
Black Friday 2021 a fost un real succes pentru clientul nostru. Am obținut pentru aceștia un target de 4x mai mare față de cel setat la începutul campaniei.
Obiectivele au fost setate în funcție de rezultatele obținute în anii anteriori în perioada Black Friday. Concret, am reușit să obținem:
În Facebook Ads am reușit atingerea unui număr de 127 de comenzi la un ROAS de 8.
În Google Ads am optimizat costurile la un Cost per Achiziție de 71,33 și atingerea numărului de 96 de comenzi.
Iar în TikTok am obținut un Cost Per Click de 0.18 bani, aproape de 10x mai mic decât în Facebook Ads. TikTok a ajutat foarte mult la Brand Awareness, atingând un număr de 105 634 de Video Views cu doar 200 lei.
Pentru majoritatea business-urilor, Black Friday este o perioadă foarte importantă din an. Așadar, crearea unei Strategii de Marketing este fundamentală pentru obținerea unor rezultate profitabile.
De ce? Pentru că în perioada de Black Friday toți concurenții tăi vor încerca să obțină cât mai multe vânzări, iar atunci spațiul publicitar va fi mai scump (cresc costurile)
Principalul avantaj al celor de la HostRiver este că nu au nevoie de un stoc, produsele acestora fiind digitale. Deci, cuvântul cheie care a stat la baza Strategiei creată de noi este: Scalare.
Înainte de a aplica o strategie pentru orice afacere, mai întâi trebuie să înțelegi domeniul de activitate din care face parte.
Care este produsul pe care-l oferă? La ce nevoi răspunde produsul? Cu ce se diferențiază HostRiver față de concurență? Care este principalul avantaj al HostRiver? Care este cel mai mare impediment al businessului?
După ce am răspuns la toate aceste întrebări, am concluzionat următoarele:
Știind cele de mai sus, am trecut la pasul următor: Crearea unui Funnel de Vânzări.
Având în vederea perioada foarte scurtă de timp (oferta de Black Friday fiind valabilă doar 3 săptămâni) ne-am folosit de toate instrumentele de marketing potrivite acestui tip de business.
În trecut cei de la HostRiver au optat pentru campaniile plătite în Facebook Ads și Google Ads.
Am început să creionăm Strategia de Marketing și am identificat o oportunitate de promovare a serviciilor printr-o Strategie de Video Marketing și Marketing Viral folosind și canalul Tiktok Ads.
Un singur lucru a mai rămas de stabilit: Tone of Voice.
Altfel spus, cum vom comunica oferta de Black Friday. Am folosit principiul STP – Segmentare, Țintire, Poziționare. Acest principiu a stat la baza ideilor pentru videourile de promovare.
Materialele video au fost create special câte unul pentru fiecare segment de consumatori țintit, în funcție de nevoile și percepțiile acestora.
Totodată, în acea perioadă a fost în trend serialul „Squid Game”, iar atunci ne-am folosit de marketingul viral.
Nu în ultimul rând, am creat o structură solidă de Remarketing prin care am scos în evidență Propunerea Unică de Valoare al brandului HostRiver, dar și pentru a ne folosi de strategiile de Scarcity.
Bineînțeles, înainte de implementarea strategiei propriu zise ne-am asigurat că totul este perfect funcțional la nivel tehnic:
Deși este ultimul de pe listă, optimizarea website-ului este cea mai importantă.
Atunci când ai în desfășurare o campanie, mai ales de amploarea Black Friday-ului, este fundamental ca website-ul tău să fie optimizat pentru Conversie.
Prin optimizarea website-ului se înțelege:
Dacă vrei și tu să-ți crești vânzările și să-ți consolidezi brandul în online, noi te putem ajuta.