Studiu de caz marketing
FastTrackIT este o campanie din Cluj Napoca care oferă cursuri de formare profesională în IT. Totul a început în anul 2017, iar până în prezent au reușit să ajute peste 2000 de studenți să-și inițieze cariera în IT.
Principala lor problemă de business era reprezentată de numărul mic de înscrieri la cursuri. Deși foloseau instrumentele de Marketing Facebook Ads și Google Ads, considerau că există potențial mai mare.
Trebuie menționat faptul că pandemia a fost un factor decisiv privind performanța campaniilor, astfel provocarea pentru noi a fost și mai mare. Mai ales că, începutul colaborării noastre a fost în plin proces de schimbări datorate IOS14.
La o primă analiză a conturilor, ne-am dat seama de principala problemă de Marketing: lipsa unui Funnel de Vânzări.
Așa cum am menționat și mai sus, lipsea un funnel de vânzări. Fapt pentru care, fraza cheie care a stat la baza Strategiei de Marketing creată de noi a fost: tangibilizarea produsului.
Condiția clientului a fost să păstrăm același buget de promovare. Deci, a trebuit să regândim totul astfel încât să eficientizăm costurile.
În continuare ne-am folosit de ambele platforme de promovare: Facebook și Google.
De fiecare dată când începem să colaborăm cu un nou client, primul pas este acela de testare. Bineînțeles, se face o analiză în prealabil a contului pentru a identifica și rezolva (dacă este cazul) diferite aspecte tehnice, precum:
Așadar, după ce ne-am asigurat că totul funcționează corect, am început procesul de testare al vizualurilor, textelor și audiențelor.
Atât elementele grafice cât și textele pentru reclame au fost create în funcție de Buyer Personas.
Pentru a crea profilul clientului ideal al FastTrackIT am avut mai multe discuții cu echipa FastTrackIT deoarece aceștia comunică constant cu potențialii cursanți, pentru a înțelege mai bine nevoile cursanților.
Totodată, am creat un chestionar care a fost aplicat foștilor studenți, pentru a identifica provocările cu care s-au confruntat pentru a adopta comportamentul de cumpărare vizat.
Astfel, în baza rezultatelor identificate am adus modificări asupra mixului de marketing al companiei FastTrackIT, pentru a răspunde mai bine cerințelor segmentului de consumatori țintit de către aceștia.
Următorul pas în Strategia de Marketing a fost crearea și implementarea unui Funnel de Vânzări.
După cum am menționat și la începutul acestui studiu, fraza cheie care stă la baza Strategiei de Marketing este tangibilizarea produsului.
Pentru a îndeplini acest obiectiv, am implementat o structură clară de Remarketing cu scopul de a crește nivelul de încredere al consumatorului, după prima interacțiune cu FastTrackIT.
Această structură de Remarketing constă într-o succesiune de reclame de tip Video, în care diferiți traineri ai FastTrackIT explică mai în detaliu cursurile pe care le predau, testimoniale ale foștilor studenți, iar nu în ultimul rând: reclame de tipul Single Image în care i-am reamintit potențialului cursant beneficiile urmării unui curs FastTrackIT.
Nu în ultimul rând, am organizat Webinarii Live unde am avut invitați mai mulți specialiști din domeniul IT, pentru a ajuta și mai mult potențialii cursanți în a fi siguri că decizia de a urma un curs în IT este soluția cea mai potrivită pentru aceștia.
Scopul acestei structuri în Facebook Ads a fost de a atinge segmentul țintă cel mai profitabil.
În total s-au creat peste 76 de campanii și s-au testat peste 744 de reclame.
Idem contului de Facebook Ads, ne-am asigurat că și în Google Ads totul este implementat și funcțional.
Am analizat campaniile anterioare, pentru a putea identifica care campanii au adus rezultate și care nu. Încă de la început am constat că era necesar o îmbunătățire în ceea ce privește cuvintele cheie, dar și îmbunătățiri asupra Landing Page-urilor pe care se făcea trimitere în anunțuri.
În medie, alocăm între 8 și 10 ore pentru identificarea cuvintelor cheie profitabile, de fiecare dată când începem o colaborare cu un nou client.
Întrucât am fost nevoiți să ne încadrăm în același buget, ne-am axat foarte mult pe cuvintele de tipul long tail. De asemenea, am identificat cuvinte cheie noi pentru care au fost necesare optimizări în Landing Page-uri.
Bineînțeles, tot efortul a fost direcționat către optimizarea anunțurilor. Principala provocare a fost de a scoate în evidență Propunerea Unică de Valoare a companiei FastTrackIT. Prin optimizarea KPI-urilor s-a reușit creșterea rezultatelor în aceleași costuri.
De altfel, singura modalitate prin care poți câștiga în licitarea anunțurilor în Google este prin optimizarea contului. Iar acesta a fost principalul nostru obiectiv în Google Ads.
Nu în ultimul rând, acest proces de optimizare este unul continuu. Zilnic identificăm cuvinte cheie negative noi sau oportunități de cuvinte cheie care pot aduce rezultate.
Dacă vrei și tu să-ți crești vânzările și să-ți consolidezi brandul în online, noi te putem ajuta.