Creaza si configureaza contul de Google Webmaster Tools

by Ana Bukovszki

web master tools

Ce este Webmaster Tools?

Webmaster Tools este un serviciu gratuit oferit de Google, se adreseaza persoanelor care detin sau administreaza un site de prezentare, magazine online sau blog.

Acest instrument este extrem de valoros pentru un website, ofera informatii la care poate nici nu te-ai gandit.

Dupa ce vedem cum configuraram contul, voi prezenta cateva sectiuni din Webmaster Tool.

Pentru a avea rezultate in online este necesar, dar nu suficient sa adaugi compania ta in Google Place si mai mult de atat sa configurezi Google Analytics pe site-ul tau, dupa care sa configurezi si acest instrument.

Inainte de a configura acest serviciu, trebuie sa te loghezi in contul tau de Google.

Acesta este linkul pe care trebuie sa-l accesezi pentru a face primul pas in instalarea Webmaster Tools:

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=ro

Pasul 1. Acceseaza linku-ul de mai sus, odata cu incarcarea paginii vei vedea urmatoarele informatii la fel ca in imaginea de mai jos:

 

WT1

 

Pasul 2. In casuta introduceti link-ul site-ului iar apoi click pe “Adaugati proprietatea ”

Pasul 3. Pentru a configura contul de Webmaster Tools exista doua metode, incarci un fisier HTML in radacina site-ului sau conectezi contul de Google Analytics.

Pentru prima varianta s-ar putea sa ai nevoie de ajutorul unui programator, eu recomanda varianta a doua, este mai usor.

 

WT2

Daca contul de Analytics nu este configurat, atunci acceseaza acest link care iti arata toti pasii pentru a configura contul. Daca contul este configurat va aparea astfel:

WT3

Pasul 4. Click pe “Continuati”. Iar apoi va aparea tabloul de bord:

WT4

Acestia sunt pasii pentru a configura Webmaster Tools.

Asa cum am promis la inceputul articolului voi descrie cateva sectiuni din Webmaster Tools:

Sitemap.xml

Sitemap-ul ajuta la indexarea mai rapida si mai usoara a website-ului.

Acest sitemap este de fapt o harta construita sub forma de ciorchine, al paginilor din website-ul tau, adica strcturarea paginilor, subpaginilor, meniului, submeniului, categorie, subcategorie.

Sitemap-ul permite site-ului sa informeze motoarele de cautare de existenta URL-urilor aparinand acelui domeniu.

Erorile crawl

In cazul in care se intampla ceva cu site-ul tau, cu Google Webmaste Tool iti vei da seama ce este in neinregula. Desigur, asta daca ti-ai inscris websiteul in acesta aplicatie.

Pentru a vedea erorile din website intrati in cont, la dashbord GWT.

Iar in sectiunea „Health” aveți „Crawl Errors” unde vor aparea linkurile care au probleme, cum ar fi Eror 404 Page Not Found.

Index status

Aceasta optiune gasiti tot in sectiunea ”Health” unde apar cate pagini sunt indexate. Cu cat aveti mai multe pagini indexate cu atat este mai bine si din punct de vedere SEO.

Search Queries

Search Queries este una dintre cea mai utila optiune pentru SEO, se gaseste in sectiunea “Traffic”.

Aici gasiti informatii despre cuvinte pentru care se afiseaza site la o cautare, de cate ori se afiseaza, de cate ori s-a accesat acel link, si pe ce pozitie este in SERPs.

Daca intampini orice problema pe parcursul configurarii contului de Google Webmaster Tools ne poti lasa un comentariu la acest articol, iar noi te vom ajuta.