3 Lucruri esentiale pentru un magazin online de succes
Ganditi-va la marii vanzatori, sunt atat oameni de stiinta cat si artisti, incep prin a construi increderea, prezinta povestile produselor intr-un mod convingator, si in cele din urma, vand produsul.
Daca ai un magazine online, site-ul tau este vanzatorul, site-ul reprezinta personalitatea si imaginea vizuala a marcii, iar ca un bun vanzator introduci vizitatorul in cateva parghii fundamentale cum ar fi:
- Construirea increderii prin punerea in evidenta a promisiunilor
Increderea este un factor important, este exact ca si prima impresie, cand vezi o persoana, deja ti-ai facut o impresie despre el sau ea.
Iar in momentul in care cunosti acea persoana asimilezi caracterul lui cu imaginea pe care ti-ai format-o inainte de a cunoste persoana. Chiar daca in realitate persoana este total diferita, prima ta impresie conteaza si se schimba extrem de greu.
Asadar, magazinul tau online trebuie sa transmita incredere.
Nici un vanzator bun nu incepe direct cu povestea, incepe cu introducerea, Cine sunt? Cu ce ma ocup si cu ce ma diferentiez fata de concurenta.
Pagina de “Acasa” este cel mai bun loc unde sa scoti in evidenta mesajul pe care vrei sa-l transmiti vizitatorilor, toate avantajele pe care le oferi, cele mai bune produse, cele mai bune oferte, si altele elemente care ajuta la transmiterea increderii.
Vinzi produse care sunt eco-friendly, sau oferi returnare gratuita? Lucruri pe care clientii pun accentul trebuie sa apara in prima pagina a web site-ului.
Hai sa vedem un exemplu: un magazin online de pantofi poate oferi optiunea de a dechide coletul si de a incerca pantofii inainte sa plateasca. Cum ti se pare? Ai avea mai multa incredere in acel magazin online? Decizia de cumparare ar fi mai luata intr-un timp mai scurt?
Eu cred ca da, deoarece nu imi fac griji, daca pantofii nu sunt potriviti pentru mine, nu platesc. Desigur aici sunt alte costuri pentru compania de pantofi, dar este deja alt subiect.
Revuzuieste magazinul tau online, cu ce ii astepti pe vizitatorii tai? Ce elemente ar tebui sa vada pe pagina de acasa?
Daca tot am vorbit despre magazinul online de pantofi, si despre elementele importante din homepage, va arat un exemplu:
Dupa cum se poate observa, acest magazin online ofera incredere vizitatorilor, comunica toate avantajele de care acestia pot beneficia.
Daca punctul 1 l-am indemplinit, sa trecem la punctul 2.
- Crearea experientei complete de cumparaturi
Pagina produsului trebuie sa contina toate informatiile pe care ar dori sa le stie un cumparator, astfel incat sa nu apara semne de intrebari despre produs.
Una dintre cele mai rapide modalitati de a castiga incredea consumatorilor pentru produse, intr-un magazin online este de a avea fotografii frumoase cu produsul. Nu numai ca intareste increderea consumatorilor, ci si accelereaza decizia de cumpararea al consumatorilor.
In pagina dedicata a produsului este recomandat sa apara sectiunea de detalii produs, specificatii, garantia, produse asemanatoare, produse compatibile, si sectiunea de review-uri.
Desigur pe langa sectiunile recomandate de mai sus este obligatoriu sa apara pretul produsului, adauga in cos, modalitatea de plata si de livrare.
- Super-Easy Checkout
Procesul de finalizare a comenzii este cel mai important element dintr-un magazin online.
Momentul in care clientul se hotaraste sa cumpere, magazin tau online trebuie sa-i fie de ajutor, in cativa pasi simpli clientul tau trebuie sa finalizeze comanda.
Cu cat exista mai multi pasi intre plasarea prodului si plata acestora, cu atat exista mai multe oportunitati de a parasi website-ul fara a finaliza comanda.
Un rol atribuit checkout-ului este de a convinge si a indruma clientul spre finalizarea comenzi. Din acest motiv clientul trebuie sa completeze doar datele necesare livrari produsului, astfel ca acesta sa nu fie distras cu alte informatii inutiule.
Ca un bun pitch de vazari, magazinul online trebuie sa fie in continua evolutie, atat design-ul cat si functionalitatile, toate avand scopul conversiei.